O mne

ale iba máličko

Volám sa Andrea Kanáliková a matematiku spoločne s informatikou som študovala na Prírodovedeckej fakulte Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach.

Po skončení magisterského štúdia som si na nejaký čas vyskúšala pracovať ako triedna učiteľka na 1. stupni základnej školy a zároveň vyučovať matematiku na 2. stupni základnej školy. Detičky 🧒 mi prirástli k srdcu, ale vedela som, že potrebujem ísť ďalej. 

Celé letá už od študentských čias som sa venovala deťom v letných prímestských táboroch ako oddielová vedúca.

Po roku som sa vrátila na denné doktorandské štúdium na Univerzitu Pavla Jozefa Šafárika, kde som po dvoch rokoch obhájila svoju rigoróznu prácu v oblasti matematiky a neskôr aj s malou prestávkou (pre môjho malého matematika - syna) obhájila aj dizertačnú prácu z oblasti Teórie vyučovania matematiky. 

Počas doktorandského štúdia som nielen doučovala stredoškolákov matematiku, ale aj prostredníctvom projektu DVUi  (Ďalšie vzdelávanie učiteľov informatiky) som viedla vzdelávacie kurzy pre mnohých učiteľov základných škôl a pomáhala im tak zlepšiť svoje poznatky z oblasti informatiky. Na doktorandskom štúdiu som tiež pôsobila ako cvičiaca na rôznych druhoch cvičení z matematiky, pre našich ďalších budúcich kolegov - učiteľov.

Po malej pauzičke s mojim druhým malým matematikom a nejakých školeniach Hejného metódy som sa dostala učiť na Stavebnú fakultu Technickej univerzity v Košiciach, kde som dlhých 7 rokov cvičila ✏️ matematiku a  📐 deskriptívnu geometriu, ktorú som neskôr aj prednášala. 

Pripravujem svoje deti na rôzne súťaže, testovania a spoznávam stále a opakovane náš školský systém. Doučovala som mnohých študentov gymnázií na maturitu, či na prijímačky z matematiky na vysokú školu. Zároveň ako učiteľ vysokoškolskej matematiky si uvedomujem potrebu matematiky napriek celým životom mojich študentov a viem, aké náročné je ušiť na mieru modely a štruktúry chápania pre každého študenta ako jednotlivca. O to viac som rada, ak sa študent pýta aj na pojmy zo základnej a strednej školy, pretože práve ich pochopenie napomáha zlepšiť ich výsledky aj v predmetoch ako 📗 Matematika 1 a 📕 Matematika 2 na vysokej škole.

Deskriptívna geometria zasa prináša potrebu manipulácie s objektmi a formovaním priestorovej predstavivosti spoločne so študentom, čo som spolu s trpezlivosťou dostala do vienka :) 

Nie som iba učiteľ. Som v prvom rade človek, ktorý ľudsky pristupuje k svojim študentom 🎓, priateľ, mama a hlavne, som 🍽️ šéfkuchárka vo svojej vlastnej kuchyni 🧁 s názvom 

Chutná matematika

❤️